miércoles, 2 de enero de 2008

Bideojokoak


Azkenengo urtetan indarkeriaren kontuaz asko hitz egiten hasi da baina gehienetan arlo pribatura murriztuz, kulturalki eta hezkuntzaren aldetik sortarazten dituzten mekanismoak ahantziz.
Mekanismo hauetariko bat bideojokoak dira. Bideojokoak, beste komunikabideak bezalaxe gizartaratze agente bezala funtzionatzen dira, baloreak eta ideak transmitituz. Leialtasunez, irudikatzen dute gure ingurunearen aspektu kulturalak eta sinbologia sozialak. Egitez, jokuak eta entretenimendu jarduerak osatzen dute errealitateaz ume batek egin dezakeen interpretazioa eta antzematea.

Hau horrela izanda gai honen inguruan egin den ikerketa baten ondorioak aipatzea interesgarria iruditu zait.
Lortutako emaitzen artean:
1. Bideojokoak gizonak egindakoak eta gizonentzako:
Emakumearen
presentzia eskasagoa da eta beraien itxura
gainbaloratuta.
Estereotipoak eta sexismoa.
2. Gizonaren
indarra, emakumearen edertasuna.
3. Helburuak lortzeko berdin dira bideak.
4.
“Besteak nire etsaiak”
5. Terrorismoa, biolentzia, hilketak, mendekua, lehiakortasuna...
6. Matxismoa, arrazakeria, xenofobia
7. ...
(Hala ere , esan beharra dago badaudela espresioa, irudimena.. lantzen dituztenak ere)

Bideojokoen bitartez hauxe da umeei transmititzen ari zaien errealitatearen irudikapena non biolentzia erabiltzea bidea da non gure aurrean dagoenak gure etsaia den, non ez dugun besteekin lan egiten, koordinatzen, laguntzen... beraiei irabaztea beharrizana dagoelako baino ez. Irabaztea bestea hiltzea da,
irabazi ala galdu?
Ez dago elkarrizketarik, ez argumenturik, ez azalpenik, ez inguruabarrik... Mundu birtual honetan ez dago pentsatzerik, aritzea dago bakarrik.
Beraz, esan dugun bezala tresna hauen bitartez, joku hauen bitartez... gure umeen burua eraikitzen badoaz hauxe dira barneratzen ari diren baloreak, zer esanik ez dago hauen
influentziaz eta umeak hauetara jolastean dauden orduak, ia jaio eta gero.

Beraz, gizarte berri bat eraiki nahi badugu arlo guztietatik egin behar dugu arlo pribatura murriztu gabe; eta bidea ez da erantzuna gurasoen eskuetan uztea bideojokoak erosteko momentuan. Gizarte osoaren ardura da: ekoizten, administratzen, kudeatzen, erosten dituztenak, komunikabideetan publizitateaz diru mordoa lortzen dituztenak...
Teknologia gizartearen eskuetan egon behar da eta ez dirua irabazten dituztenetan...

Beraz, kontuz gabon hauetan erosi egin ditugun jostailu eta joku guztiekin badugu oraindik igandean zerbait aproposago bat eskatzeko aukera!!!

http://beatrizgarrido.nireblog.com/post/2007/10/26/para-leer
http://www3.unileon.es/dplado/ENRIQUE/public21.htm
http://www.revistaeducacion.mec.es/re342/re342_07.pdf

No hay comentarios: