viernes, 11 de enero de 2008

Komunikabideak

Gaurkoan komunikabideetaz mintzatuko naiz, gizartean daukaten poterearengaitik eta hezkuntzan jolasten duten paperarengaitik.
Badakigu egun umeen grapenean eta formakuntzan telebista edo interneta ezinbesteko tresnak bilakatu direla hala ere, kontuz horietatik ikasten dutenarekin!!!!

Harrigarria da baina oraindik XXI. mendean emakumeengan edertasun, argaltasun... baloreak irakasten edo finkarazten zaie eta eskerrak eman behar dizkiegu bai familiei eta gizarteari orokorrean baina gehienbat pelikula bat ikusten ari garenean mozten diguten iragarki astun horiei.
Iragarki hauetan bai telebistan bai irratian zein interneten ere emakumeen estereotipo nekagarriak aurkezten dira: emakumea lanean gizon baten menpe, etxean edo familian...
Iragarkietan agertzen diren estereotipo horien artean:
Etxeko - andrea: garbiketarako produktu zehatz bat erabiltzekotan lana errazago eta onuragarriagoa izango da.
Gaztetxoa: xanpuaren menpe, ederrago ikusiko da ala ez.
Erosle konpulsiboa: ero amorratuaren joera hartu merkataritza zentru batean sartzean.
Ama: maitasuna eta ikuskapena lortzen du familia aldetik produktu bat erabiltzekotan.
Emakume subjektua: bigarren mailan dauden gizonen aurrean kokatzen dute.
Emakume menperatzailea: gizona menperatzea, sexu ikuspegi batetik.
Emakume liluragarria: gizonen arreta deitzen du. Markak.


(Gai honi informazioa lortzeko klikatu hemen, blog oso ona! )





No hay comentarios: